OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti Martina Cibulková,
se sídlem Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy, Česká republika
identifikační číslo: 65430743
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové
adrese www.ceskavinice.cz
- Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Martina Cibulková, se sídlem Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy, Česká republika
identifikační číslo: 65430743 , (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti
smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“)
uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím
internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na
webové stránce umístěné na internetové adrese www.ceskavinice.cz (dále jen
„webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní
obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží
od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a
obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou
dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Zákaz prodeje alkoholu osobám mladším 18 let
Prodej alkoholu osobám mladším 18 let je zákonem zakázán. V případě, že vznikne při předání
zboží pochybnost o dosažení uvedené věkové hranice kupujícího/kupujícím zmocněné přejímající
osoby má prodávající/osoba zajišťující distribuci zboží právo požadovat po takové osobě
věrohodné prokázání věku např. předložením platného průkazu totožnosti, jinak nebude
kupujícímu zboží předáno a prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy.
- Uzavření kupní smlouvy
2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení §
1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a to včetně uvedení cen jednotlivého
zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků.
Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně
sjednaných podmínek.
2.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a
dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve
webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území
České republiky.
2.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
2.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního
košíku webového rozhraní obchodu),
2.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného
zboží a
2.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
2.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a
opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující
prodávajícímu kliknutím na tlačítko „odeslat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím
považovány za správné.
2.6. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem
identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny a je pro
smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění
všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními
podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními
podmínkami seznámil.
2.7. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí
elektronickou poštou a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském
rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
2.8. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše
kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky (například písemně či telefonicky).
2.9. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct dnů.
2.10. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky
(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou a to na adresu
elektronické pošty kupujícího.
2.11. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle
kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných
variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.
2.12. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v
takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
2.13. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní
smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby,
- Cena zboží a platební podmínky
3.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a/ v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec na Černými lesy, Česká republika,
b/ platební kartou v provozovně prodávajícího na adrese , Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec na Černými lesy, Česká republika,
c/ v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce,
d/ bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2102876934/2010 , vedený u
společnosti Fio banka a.s. (dále jen „účet prodávajícího “),
3.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s
balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní
cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčena
povinnost uhradit kupní cenu zboží předem.
3.4. V případě platby v hotovosti či platební kartou v provozovně prodávajícího je kupní cena
splatná při převzetí zboží. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
3.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s
uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího
uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému
potvrzení objednávky (čl. 3.8), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
3.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně
kombinovat.
3.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními
předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu
daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na
elektronickou adresu kupujícího.
3.9 Cena dopravy: Do 10 km zdarma, do 30 km 200,-Kč, 5 a více kartonů doprava do 30 km zdarma, nad 30 km cena dle ceníku externího přepravce.
- Odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem bez udání důvodu
Zákonné požadavky na odstoupení od kupní smlouvy jsou:
odstoupení musí být učiněno písemně
odstoupení musí být doručeno prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží
zboží musí být vráceno nepoškozené a v původní obalu
4.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (např. v
internetovém obchodě) nebo mimo obvyklé obchodní prostory prodávajícího, má kupující –
spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (OZ)
právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží.
4.2. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v
předchozím odstavci a kupující v něm uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla
objednávky, data nákupu a případně čísla účtu pro vrácení peněz.
4.3. Pro odstoupení od kupní smlouvy můžete využít vzor odstoupení od kupní smlouvy
připravený Českou obchodní inspekcí: odstoupeni-od-smlouvy-formular.docx (live.com)
Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu sídla prodávajícího, e-mailem na adresu ceskavinice@seznam.cz
4.4. V případě, že kupující dle předchozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající
peněžní prostředky přijaté od kupujícího, včetně nákladů na dodání (kromě částky představující
dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání
zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do
14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající
od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění
poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující
bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní
smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu
kupující zboží nepoškozené vrátí.
4.5. Kupující v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění musí
prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy
získal. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží
prodávajícímu a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou.
4.6. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku
nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnost i.
Pokud je vrácené zboží částečně poškozeno, může prodávající uplatnit na kupujícím právo na
náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak spotřebiteli takto sníženou
kupní cenu. V souladu s § 1833 OZ na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může
prodávající započíst snížení hodnoty vráceného zboží.
4.7. Právo na odstoupení od smlouvy nemá kupující v souladu s § 1837 OZ zejména v případě
smluv:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil
kupujícímu, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- dodávce novin, periodik nebo časopisů a dále dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání
kupujícího nebo pro jeho osobu,
- dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena
závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
- dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně
smíseno s jiným zbožím,
- opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v
případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných
náhradních dílů,
- dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej
není možné vrátit, a nebo u dodávky zvukové či obrazové nahrávky nebo počítačového programu,
pokud porušil jejich původní obal.
4.8. Pokud bude zboží poškozeno, bude otevřen hygienický obal výrobku; zejména u vína bylo-
li již načato, může prodávající odstoupení od kupní smlouvy zamítnout.
4.9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajíc ím
a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy
kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen
spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Přeprava a dodání zboží
5.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v
objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s
opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a
v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání poruš ení
obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce
převzít.
- Práva z vadného plnění
Informace o právech z vadného plnění – reklamační řád pro kupující/spotřebitele
6.1. Práva a povinnosti ohledně práv spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161
až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (OZ) a dále zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele (ZoOS).
6.2. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem Martina Cibulková, Přehvozdí 88. Prodávající odpovídá kupujícímu – spotřebiteli, že
zboží při převzetí nemá vady (odpovědnost za jakost při převzetí zboží). Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží
a na základě reklamy jimi prováděné,
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Přičemž platí, že právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu
nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později
vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu
šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Právo z vadného plnění
kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud
kupující vadu sám způsobil.
6.3. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci
a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Odesílá-li prodávající věc, může kupující odložit
prohlídku do doby, kdy je zboží dopraveno do místa určení. Vykazuje-li zboží při přebírání od
dopravce zjevné vady, tedy zejména je rozbité nebo poničené, je kupující oprávněn zásilku
nepřevzít. V takovém případě sepíše se zaměstnancem dopravce protokol o poškození zásilky. V
takovém případě zůstává nárok kupujícího na poskytnutí řádného plnění ze strany prodávajícího
nebo na vrácení kupní ceny dle volby kupujícího. V případě, že kupující zásilku od dopravce
převezme a zjistí zjevné vady po rozbalení zásilky (neúplnost zásilky, mechanické vady), je
povinen neprodleně, nejpozději však do 3 dnů od převzetí zásilky toto písemně oznámit prodejci
(email: ceskavinice@seznam.cz).
6.4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
na odstranění vady opravou věci,
na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu
prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní,
může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od
smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení
smlouvy, tj. na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Neoznámil-li kupující vadu
věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
6.5. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců od převzetí. To však neplatí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro
kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u
použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při
převzetí kupujícím nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze
považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti zboží, jeho skladová ní,
manipulaci, způsob užívání apod. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci
vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24
měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
6.6. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v odst. 2, může kupující požadovat i dodání nové věci bez
vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti
věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
6.7. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady,
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
6.8. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na
výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo
na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit
její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době
nebo že by zjednání nápravy kupujícímu – spotřebiteli působilo značné obtíže.
6.9. Reklamace vady se uplatňuje vždy osobně na adrese provozovny prodávajícího (Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy) případně jinak po dohodě s prodávajícím. Pokud se kupující rozhodne reklamované zboží prodávajícímu zaslat, ve vlastním zájmu si vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovující nárokům přepravy
křehkého zboží a označí zásilku příslušnými symboly.
6.10. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence
reklamované vady a k jejímu odstranění. Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat zboží
čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech
součástí a příslušenství. Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. Dále
kupující přiloží kopii prodejního dokladu, podrobný popis vady, úplné kontaktní údaje (adresa,
telefon, e-mail) a jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vadu uplatňuje (reklamační protokol).
Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o
vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv
z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
6.11. Reklamační protokol lze prodávajícímu předat současně s reklamovaným zbožím nebo
zastat na e-mailovou adresu ceskavinice@seznam.cz. Kupujícímu též doporučujeme
předem kontaktovat prodávajícího na telefonním čísle +420 731 160 755 pro dohodnutí
nejefektivnějšího postupu.
6.12. Kupujícímu – spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a
kupující-spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet
následující den po uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu – spotřebiteli
přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
6.13. Při uplatnění reklamace obdrží kupující písemné potvrzení prodávajícího o přijetí reklamace
– kupř. na reklamačním protokolu, resp. jeho kopii, který mu slouží jako doklad při vypořádání
reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované
údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním
protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob
vyřízení reklamace je kupujícím-spotřebitelem požadován. Pokud kupující-spotřebitel výrobek
do reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
6.14. Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího buď prostřednictvím SMS,
e-mailem nebo telefonicky. Prodávající vydá, případně zašle, kupujícímu písemné potvrzení (kupř.
e-mailem), ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace a době trvání reklamace,
popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace. Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující
povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o zboží do reklamace, popř. musí prokázat i
svou totožnost.
6.15. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů spojených s uplatněním svého práva. Pokud byla reklamace neoprávněná, kupující je
povinen uhradit prodávajícímu náklady jemu vzniklé v souvislosti s neoprávněnou reklamací.
6.16. Prodávající upozorňuje, že u vína coby specifického zboží nemohou shora uvedená
ustanovení být beze zbytku aplikována i na víno. U vína musí být vždy přihlédnuto k jeho zvláštní
povaze. Zejména zdůrazňujeme, že není možné při uplatnění práv z vadného plnění žádat opravu
nebo uplatňovat bezdůvodné odstoupení od kupní smlouvy v případě otevření lahve vína. Pro
uznání reklamace spočívající v kvalitě vína je potřeba dodržovat následující podmínky: uchovávat
víno po celou dobu v konstantní teplotě 12 °C, ve tmě, mimo vibrace a bez zásadních manipulací.
Tyto podmínky musí být navíc trvalé, konstantní a bez jakýchkoliv náhlých změn. Prodávající
může požadovat po kupujícím doložení tohoto správného skladování, jinak nebude reklamace
uznána. Akceptujeme reklamace jen lahví, v kterých zbývá alespoň 2/3 vína.
- Další práva a povinnosti smluvních stran
7.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
7.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
7.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany
osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává
ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě sporu mezi kupujícím – spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít této
možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující – spotřebitel kontaktovat
subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce sídlící na adrese
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o
mimosoudním řešení sporů lze nalézt na internetových stránkách České obchodní inspekce
(http://www.coi.cz). Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line
formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Mimosoudní řešení sporu nevylučuje
možnost kupujícího – spotřebitele obrátit se se svým nárokem na civilní soud.
- Ochrana osobních údajů
8.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
8.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa
bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo
(dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
8.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím a to pro účely realizace práv
a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou
možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací
a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle
tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
8.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském
účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je
povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
8.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu jakožto
zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez
předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
8.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v
elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným
způsobem.
8.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná
o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
8.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí
zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života
kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel
jejich zpracování, může:
8.8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
8.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
8.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen
tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty
požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
9.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem
prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení
prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
9.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na
webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo
k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty
kdykoliv odvolat.
- Doručování
10.1. Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající se odstoupení od
kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě
stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se
za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty s výjimkou oznámení o
odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení
kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.
10.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo
vyzvednuto v úložní době nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
10.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednic t vím
elektronické pošty a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či
uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.
- Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany
sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající
z obecně závazných právních předpisů.
11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení
co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost
ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují
písemnou formu.
11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronic ké
podobě a není přístupná.
11.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
11.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy,
adresa elektronické pošty ceskavinice@seznam.cz, telefon +420 731 160 755.
V Přehvozdí dne 1.10.2024