OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti Martina Cibulková,

se sídlem Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy, Česká republika

identifikační číslo: 65430743

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové

adrese www.ceskavinice.cz

 

  1. Úvodní ustanovení

 

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Martina Cibulková, se sídlem Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy, Česká republika

identifikační číslo: 65430743 , (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona

č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti

smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“)

uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím

internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na

webové stránce umístěné na internetové adrese www.ceskavinice.cz (dále jen

„webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní

obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží

od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své

podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná

ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a

obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou

dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Zákaz prodeje alkoholu osobám mladším 18 let

Prodej alkoholu osobám mladším 18 let je zákonem zakázán. V případě, že vznikne při předání

zboží pochybnost o dosažení uvedené věkové hranice kupujícího/kupujícím zmocněné přejímající

osoby má prodávající/osoba zajišťující distribuci zboží právo požadovat po takové osobě

věrohodné prokázání věku např. předložením platného průkazu totožnosti, jinak nebude

kupujícímu zboží předáno a prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy.

 

  1. Uzavření kupní smlouvy

 

2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního

charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení §

1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a to včetně uvedení cen jednotlivého

zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků.

Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.

Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně

sjednaných podmínek.

2.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a

dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve

webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území

České republiky.

2.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.

Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

2.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního

košíku webového rozhraní obchodu),

2.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného

zboží a

2.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

2.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit

údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a

opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující

prodávajícímu kliknutím na tlačítko „odeslat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím

považovány za správné.

2.6. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem

identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny a je pro

smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění

všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními

podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními

podmínkami seznámil.

2.7. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí

elektronickou poštou a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském

rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

2.8. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše

kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení

objednávky (například písemně či telefonicky).

2.9. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct dnů.

2.10. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky

(akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou a to na adresu

elektronické pošty kupujícího.

2.11. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle

kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných

variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.

2.12. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v

takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.

2.13. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní

smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v

souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní

hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby,

 

  1. Cena zboží a platební podmínky

 

3.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující

uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

a/ v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec na Černými lesy, Česká republika,

b/ platební kartou v provozovně prodávajícího na adrese , Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec na Černými lesy, Česká republika,

c/ v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce,

d/ bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2102876934/2010 , vedený u

společnosti Fio banka a.s. (dále jen „účet prodávajícího “),

3.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s

balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní

cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

3.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčena

povinnost uhradit kupní cenu zboží předem.

3.4. V případě platby v hotovosti či platební kartou v provozovně prodávajícího je kupní cena

splatná při převzetí zboží. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.

3.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s

uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího

uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

3.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému

potvrzení objednávky (čl. 3.8), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží

kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

3.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně

kombinovat.

3.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními

předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu

daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na

elektronickou adresu kupujícího.

3.9 Cena dopravy: Do 10 km zdarma, do 30 km 200,-Kč, 5 a více kartonů doprava do 30 km zdarma, nad 30 km cena dle ceníku externího přepravce.

 

  1. Odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem bez udání důvodu

 

Zákonné požadavky na odstoupení od kupní smlouvy jsou:

odstoupení musí být učiněno písemně

odstoupení musí být doručeno prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží

zboží musí být vráceno nepoškozené a v původní obalu

4.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (např. v

internetovém obchodě) nebo mimo obvyklé obchodní prostory prodávajícího, má kupující –

spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (OZ)

právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží.

4.2. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v

předchozím odstavci a kupující v něm uvede, že odstupuje od smlouvy ideálně s uvedením čísla

objednávky, data nákupu a případně čísla účtu pro vrácení peněz.

4.3. Pro odstoupení od kupní smlouvy můžete využít vzor odstoupení od kupní smlouvy

připravený Českou obchodní inspekcí: odstoupeni-od-smlouvy-formular.docx (live.com)

Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu sídla prodávajícího, e-mailem na adresu ceskavinice@seznam.cz

4.4. V případě, že kupující dle předchozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající

peněžní prostředky přijaté od kupujícího, včetně nákladů na dodání (kromě částky představující

dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání

zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do

14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající

od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění

poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující

bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní

smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu

kupující zboží nepoškozené vrátí.

4.5. Kupující v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění musí

prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy

získal. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží

prodávajícímu a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou

poštovní cestou.

4.6. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku

nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnost i.

Pokud je vrácené zboží částečně poškozeno, může prodávající uplatnit na kupujícím právo na

náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu a vrátí tak spotřebiteli takto sníženou

kupní cenu. V souladu s § 1833 OZ na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může

prodávající započíst snížení hodnoty vráceného zboží.

4.7. Právo na odstoupení od smlouvy nemá kupující v souladu s § 1837 OZ zejména v případě

smluv:

  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před

uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil

kupujícímu, že v takovém

případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

  • dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli

prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

  • dodávce novin, periodik nebo časopisů a dále dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání

kupujícího nebo pro jeho osobu,

  • dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena

závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně

smíseno s jiným zbožím,

  • opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost; to však neplatí v

případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných

náhradních dílů,

  • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej

není možné vrátit, a nebo u dodávky zvukové či obrazové nahrávky nebo počítačového programu,

pokud porušil jejich původní obal.

4.8. Pokud bude zboží poškozeno, bude otevřen hygienický obal výrobku; zejména u vína bylo-

li již načato, může prodávající odstoupení od kupní smlouvy zamítnout.

4.9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajíc ím

a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy

kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen

spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

 

  1. Přeprava a dodání zboží

 

5.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese

kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

5.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v

objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

5.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným

způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s

opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a

v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání poruš ení

obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce

převzít.

 

  1. Práva z vadného plnění

 

Informace o právech z vadného plnění – reklamační řád pro kupující/spotřebitele

6.1. Práva a povinnosti ohledně práv spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně

závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161

až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (OZ) a dále zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně

spotřebitele (ZoOS).

6.2. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo

rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem Martina Cibulková, Přehvozdí 88. Prodávající odpovídá kupujícímu – spotřebiteli, že

zboží při převzetí nemá vady (odpovědnost za jakost při převzetí zboží). Zejména prodávající

odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které

prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží

a na základě reklamy jimi prováděné,

 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží

tohoto druhu obvykle používá,

 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost

nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Přičemž platí, že právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu

nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později

vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu

šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Právo z vadného plnění

kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud

kupující vadu sám způsobil.

6.3. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci

a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Odesílá-li prodávající věc, může kupující odložit

prohlídku do doby, kdy je zboží dopraveno do místa určení. Vykazuje-li zboží při přebírání od

dopravce zjevné vady, tedy zejména je rozbité nebo poničené, je kupující oprávněn zásilku

nepřevzít. V takovém případě sepíše se zaměstnancem dopravce protokol o poškození zásilky. V

takovém případě zůstává nárok kupujícího na poskytnutí řádného plnění ze strany prodávajícího

nebo na vrácení kupní ceny dle volby kupujícího. V případě, že kupující zásilku od dopravce

převezme a zjistí zjevné vady po rozbalení zásilky (neúplnost zásilky, mechanické vady), je

povinen neprodleně, nejpozději však do 3 dnů od převzetí zásilky toto písemně oznámit prodejci

(email: ceskavinice@seznam.cz).

6.4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

 na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

 na odstranění vady opravou věci,

 na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo

 odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného

odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu

prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní,

může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od

smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení

smlouvy, tj. na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Neoznámil-li kupující vadu

věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

6.5. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době

dvaceti čtyř měsíců od převzetí. To však neplatí u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro

kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u

použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při

převzetí kupujícím nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze

považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti zboží, jeho skladová ní,

manipulaci, způsob užívání apod. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci

vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24

měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

6.6. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v odst. 2, může kupující požadovat i dodání nové věci bez

vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti

věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od

smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez

zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

6.7. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady,

pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

6.8. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na

výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo

na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit

její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době

nebo že by zjednání nápravy kupujícímu – spotřebiteli působilo značné obtíže.

6.9. Reklamace vady se uplatňuje vždy osobně na adrese provozovny prodávajícího (Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy) případně jinak po dohodě s prodávajícím. Pokud se kupující rozhodne reklamované zboží prodávajícímu zaslat, ve vlastním zájmu si vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovující nárokům přepravy

křehkého zboží a označí zásilku příslušnými symboly.

6.10. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence

reklamované vady a k jejímu odstranění. Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat zboží

čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech

součástí a příslušenství. Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. Dále

kupující přiloží kopii prodejního dokladu, podrobný popis vady, úplné kontaktní údaje (adresa,

telefon, e-mail) a jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vadu uplatňuje (reklamační protokol).

Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o

vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv

z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

6.11. Reklamační protokol lze prodávajícímu předat současně s reklamovaným zbožím nebo

zastat na e-mailovou adresu ceskavinice@seznam.cz. Kupujícímu též doporučujeme

předem kontaktovat prodávajícího na telefonním čísle +420 731 160 755 pro dohodnutí

nejefektivnějšího postupu.

6.12. Kupujícímu – spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez

zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a

kupující-spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet

následující den po uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu – spotřebiteli

přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

6.13. Při uplatnění reklamace obdrží kupující písemné potvrzení prodávajícího o přijetí reklamace

– kupř. na reklamačním protokolu, resp. jeho kopii, který mu slouží jako doklad při vypořádání

reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované

údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním

protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob

vyřízení reklamace je kupujícím-spotřebitelem požadován. Pokud kupující-spotřebitel výrobek

do reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.

6.14. Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího buď prostřednictvím SMS,

e-mailem nebo telefonicky. Prodávající vydá, případně zašle, kupujícímu písemné potvrzení (kupř.

e-mailem), ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace a době trvání reklamace,

popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace. Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující

povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o zboží do reklamace, popř. musí prokázat i

svou totožnost.

6.15. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených

nákladů spojených s uplatněním svého práva. Pokud byla reklamace neoprávněná, kupující je

povinen uhradit prodávajícímu náklady jemu vzniklé v souvislosti s neoprávněnou reklamací.

6.16. Prodávající upozorňuje, že u vína coby specifického zboží nemohou shora uvedená

ustanovení být beze zbytku aplikována i na víno. U vína musí být vždy přihlédnuto k jeho zvláštní

povaze. Zejména zdůrazňujeme, že není možné při uplatnění práv z vadného plnění žádat opravu

nebo uplatňovat bezdůvodné odstoupení od kupní smlouvy v případě otevření lahve vína. Pro

uznání reklamace spočívající v kvalitě vína je potřeba dodržovat následující podmínky: uchovávat

víno po celou dobu v konstantní teplotě 12 °C, ve tmě, mimo vibrace a bez zásadních manipulací.

Tyto podmínky musí být navíc trvalé, konstantní a bez jakýchkoliv náhlých změn. Prodávající

může požadovat po kupujícím doložení tohoto správného skladování, jinak nebude reklamace

uznána. Akceptujeme reklamace jen lahví, v kterých zbývá alespoň 2/3 vína.

 

  1. Další práva a povinnosti smluvních stran

 

7.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

7.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu

ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

7.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou

kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany

osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává

ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně

spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

7.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2

občanského zákoníku.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě sporu mezi kupujícím – spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít této

možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující – spotřebitel kontaktovat

subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce sídlící na adrese

Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o

mimosoudním řešení sporů lze nalézt na internetových stránkách České obchodní inspekce

(http://www.coi.cz). Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line

formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Mimosoudní řešení sporu nevylučuje

možnost kupujícího – spotřebitele obrátit se se svým nárokem na civilní soud.

 

  1. Ochrana osobních údajů

 

8.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č.

101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

8.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa

bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo

(dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

8.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím a to pro účely realizace práv

a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou

možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací

a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle

tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

8.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském

účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je

povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

8.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu jakožto

zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez

předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

8.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v

elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným

způsobem.

8.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná

o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

8.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí

zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života

kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel

jejich zpracování, může:

8.8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

8.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

8.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen

tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty

požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

 

  1. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

 

9.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem

prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení

prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

9.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na

webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo

k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty

kdykoliv odvolat.

 

  1. Doručování

 

10.1. Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající se odstoupení od

kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě

stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se

za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty s výjimkou oznámení o

odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení

kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.

10.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo

vyzvednuto v úložní době nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.

10.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednic t vím

elektronické pošty a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či

uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

11.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany

sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající

z obecně závazných právních předpisů.

11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo se takovým

stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení

co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost

ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují

písemnou formu.

11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronic ké

podobě a není přístupná.

11.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

11.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Přehvozdí 88, 281 63 Kostelec nad Černými lesy,

adresa elektronické pošty ceskavinice@seznam.cz, telefon +420 731 160 755.

V Přehvozdí dne 1.10.2024